Härlig känsla

Äntligen hemma efter en heldag i stallet.
Red Franz i padocken, la på han snodden för att vi skulle få känna att det gick bra. Han böjde fint på nacken och bakdelen var under honom. När jag värmt upp tog jag av snodden för att se om han fortfarande var lika mjuk och följsam. Han var helt underbar, jag kunde flyta och ställa honom EXAKT hur jag ville. Jag jobbade mycket i den höga och korta formen, men ibland även i den låga och långa. Flyttade honom även mycket för skänkeln, och jäklar va ryggen kom. I galoppen var han mer än underbar, han satte sig under sig och jobbade på ordentligt. På slutet var han så genomriden att jag kunde göra galoppombyten utan bom (!!!!!) Helt sjukt så fin han var. Terese hade stått och kollat en stund och hon sa också att han var sjukt fin.
Bild får i fredags. Tänk att det kan vara sån skilnad från dag till dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0