inte våran dag

Franz var riktigt dum idag, han kan bättre det vet jag.
Han började med att ha huvudet högt upp och slänga med det. Jag försökte att bara köra på och skita i han, jag provade med att vara sur jag provade vara ännu mer tydlig än var jag var, men inget funkade. Fick tipset att bara låta han stå still hålla i tyglarna och när han tod ner huvudet skulle jag ge efter och gå frammåt. Jag provade med detta ett antal gånger. Vissa gånger stod jag i minuter innan han sökte sig neråt, ibland gjorde han det på nån sekund. I galoppen var han mer än dryg, han gjorde allt för att jävlas. Han gick i korsgalopp, han galopperade med frambenen och travade med bakbenen, han vägrade fatta och ja, jag tror ni fattar. Jag fick jobba ordentligt för att få honom att lyssna på mig och konsentrera sig på mig. Sidvärts visste han inte vad det var och göra halt fanns inte heller i hans hjärna. Jag fick allvarligt talat ta tag i honom ordentligt vissa gånger, vilket jag HATAR att göra. När han inte fattade galoppen la jag försiktigt spöt på rumpan, han for i vädret bakut bockningsserier och försökte ställa sig på bakbenen, och då petade jag knappt på honom.
På slutet fick jag han ganska så avslappnad, han gick i låg och lång form i alla gångarter. Jag vågade inte börja försöka få honom att gå i hög och kort form när han precis lugnat sig, så jag lät honom vara och skrittade av honom ordentligt. Han var riktigt svettig efteråt. Det kan ju inte alltid gå bra?
Här kommer en bild från dagens ridpass, finns en film också men det är inget jag tänker visa.
Han är fin min lilla prins, han kan när han vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0