Rådjur är farliga

Red ut på Franz, han var pigg piggare piggast. Red helt "kravlöst" i formen. Jobbade honom sidvärts och i mycket tempoväxligar. Han var mycket lyhörd och gjorde precis som jag sa. Plötsligt praslade det till i skogen och några rådjur syns bakom träden. Franz får fnatt hoppar och knäppar sig, försöker vända och springa hem. Jag som sitter barbacka med en balans som inte är superbra sitter på snedden, håller i mig i manen och försöker få stopp på en häst som försöker springa iväg. Jag klamrade mig upp och fick stopp på honom iallafall, tur.
Emma som jag red med, sitter på sin ponny som var lugn och skrattade åt mig, det lär sett ganska roligt ut haha. Sen var det min tur att skratta åt henne när hennes ponny vänder och försökte springa hemmåt. Vi båda fick då skratta ordentligt iallafall ;)
Foto: Matilda Forsstedt http://matlidaforsstedt.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0