Trasiga hagar

När jag kom till stallet möttes jag av en rasad hage och hästar i hagar där de inte brukar stå.
Åringarna har nämligen staket+tråd runt sin hage och idag blåste staketet ner och unghästarna som går på lösdrift fick gå in i en annan hage så länge. Eftersom det blåste så mycket gick det ju inte att laga hagen idag, så inatt får åringarna busa i ridhuset. Tack och lov har vi ju ridhus!
När stallmötet var klart och alla åringar tagits in i ridhuset frågade Julia om jag inte kunde rida hennes häst. Latmasken var trött och sjuk, så jag i mjukisbyxor och stövlar hoppar upp barbacka på en häst jag aldrig ridit förut. Han var överstressad och kollade på allt och alla, därför valde jag att hålla mig till skritt och trav. Efter mycket envishet så var han lugn och fin i slutet. Han kunde tillochmed skritta! :O
Förstår ni hur mycket det blåste? helt sjukt, nästan så man blåste iväg...


Zorrino

Kommentarer
Postat av: lollo

Usch va drygt! ja blåste som attan! >.<

2011-04-11 @ 14:55:00
URL: http://lbrantsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0