Utseende eller personlighet

När många ska köpa häst kollar som på utseendet, vilket jag anser att helt fel.
När man ska köpa häst borde man leta efter det man vill ha, man kanske vill ha en läromästare eller kanske en helt outbildad häst. Oftast som första häst köper man en läromästare, för att lära sig så mycket som möjligt och kunna så mycket som möjligt inför den eventuella nästa häst. När man haft sin första häst tycker jag man ska ha en ganska outbildad häst, ett projekt. Samma sak är med medryttarhästar och foderhästar enligt mig.
Som tex med mig först hade jag Wille som var läromästare, han lärde mig allt. Sen hade jag ena annan som jag inte lärde mig något av och nu har jag Franz som jah hjälper till att utveckla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0