Gårdagens dressyrpass

Igår red jag My, hon som äger hästen har klivit på glas och sytt och kan därför inte rida.
Jag red dressyr. Jobbade på med formen, vilket hon var riktigt duktig på. Hon satt fast lite i vänster varv så där fick jag jobba lite extra. Travade fram och gjorde massa krumelurer för att hon skulle lossna och jag skulle kunna ställa hur jag ville, och det funkade super! Började galoppera och flytta rumpan i galoppen, och sen j'vlar kom bakbenen. Hon var i vilket fall superfin. Travade över bommar på slutet för att få henne att länga ut ordentligt. Första gången jag red henne och förhoppningsvis inte sista, hon var superrolig!
Fina My och E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0