Zorrino

Hoppade även upp och red Zorrino igår. Red lite markarbete. I början var han värre än värst, han stressade och när jag skulle skritta över en liten murbit så hoppade han över den. Sen när jag fått han lugn i skritt över den så började jag trava igång honom, han har en förmåga att krypa ihop och bara trippa fram i traven så jag försökte hålla ett friskt tempo där han trampade på ordentligt. Gjorde mycket tempoväxlingar för att få honom att lyssna på mig och inte bara springa iväg. Travade över lite bommar och ja va ska man säga? Det låg 4 travbommar efter varandra och första gången jag kom på dom så tog han två i taget i galopp. Med Franz hade jag kunnat sagt till honom, men inte med Zorrino då blir han bara mer stressad. Så det var bara att komma igen och andas prata lugnande med honom och krama lätt i tygeln, och gud så han blev fin! Sen travade jag lugnt över vattenmattan och lilla murbiten och det va inga problem. Jag fattade galopp och galopperade över lilla murbiten och vattenmattan, han hoppade och fjantade sig, hoppade av 2-3 meter innan vattenmattan och då överdriver jag inte. Bara att sitta tungt i sadeln prata lugnande och hålla in honom och sedan bara lätta lite över vatttenmattan. Gud va lugn och fin han va på slutet. Vilken jäkla skillnad det är på han och Franz, helt sjukt.
Zorrino och J i vintras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0