Min värsta hästolycka

Min absoluta favorit på ridskolan var Najard, han var en envis valack som aldrig gjorde som man sa. Helt plötsligt kunde han stanna och om man bad han gå frammåt började han vifta med ett bakben. Han kastade nästan varje vecka av någon. Sen kom den dagen då en bil med släpvagn åkte i fullfart förbi hoppbanan. Najard vart jätte rädd och från sitt "stillastående vifta med benet" ställning till full galopp, och sedan tvärstanna igen. Jag hade ingen chans att sitta kvar, jag flög över huvudet på honom och landade rakt ner på huvudet och sedan ner på huvudet. Jag fick senare reda på att dom i min grupp trott att jag brytit nacken och dött eftersom jag landat så konstigt och sedan låg helt stilla. Jag grät hela tiden och min axel värkte så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Dessutom fick jag en rejäl hosta från smällen, och varje gång jag hostade skrek jag för axeln gjorde så sjukt ont, mamma sa att vi skulle åka till sjukhuset. Efter att vi setat på akuten ett antal timmar kom vi in på ett sjukrum. Vi fick gå direkt till röntken eftersom jag inte kunde röra på armen överhuvud taget och jag var sjukt gul/blå/lila. När röntkenbilderna kom visade de sig att mitt nyckelben hade hoppat ur led, inte så konstigt att de gjorde så ont.
Nån vecka senare fick jag reda på att han var tillsalu, rycktena gick att de vart droppen för ridskolan när jag ramlat av. 

Tyvärr har jag ingen bild på Najard på denna dator...
 
Allt kan hända, vi får hoppas inget händer oss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0