Olyckorna

Behöver skriva av mig lite.

natten mellan fredagen den 26/11 och lördagen 27/11 sov jag hos en kompis. På morgonen skickar min pappa ett sms till mig och säger att han kommer och hämtar mig om en halv timme, jag svarar att jag inte vill åk hem nu. Jag får ett svar av pappa där de står, förstår de men jag kommer snart. Jag blir genast orolig och skickar iväg ett sms till pappa igen och frågar om något hänt. Men jag får inget svar... Pappa smsade och skrev att han va där. Jag lovade min kompis att sms så snart jag visste vad som hänt. När jag kommer in i bilen frågar pappa om jag haft kul och jag svarar ja. Sen säger han: det har hänt nått jätte tråkigt.. jag svarade: aha..? pappa säger då: Zira har blivit påkörd. Nu sprutar tårarna ner för mina kinder och frågar: lever hon..? pappa svarar: jag är ledsen..
Min mammas hund blev påkörd och bröt ryggen och dom blev tvungna att låta henne somna.. detta hände alltså lördagen den 27/11- 2010

Minns så tydligt sista gången jag träffade dig. Jag skulle åka hem till pappa, jag satt på bänken i hallen hos mamma och du kom för att säga hejdå. Du pussade och pussade mig i ansiktet och ville inte sluta, kanske va de ditt sätt att säga hejdå ?

R.I.P älskade och saknade Zira <3

detta är sista bilden på Zira


Onsdagen den 2/2 hämtar pappa mig på stan efter jag tränat. Han frågar hur det gått. jag sa att de gått bra. Sen säger han att Zazo (min hund) blivit sjuk. Jag svarade jaha va är de för fel på henne då? pappa sa bara hon är jätte sjuk. Jag svarade: men va är de för fel på henne? Pappa svarade hon har canser. Tårarna sprutade an en gång ner för mina kinder. Han sa att vi skulle till djursjukhuset imorgon, jag vet inte hur många gånger jag frågade  : finns de inget vi kan göra? och sa jag orkar inge mer... Pappa frågade om jag ville sova med Zazo hemma hos mamma, självklart ville jag vara med zazo. Sista kvällen/natten/dagen grät jag, pussade på henne och bara myste med henne, jag stannade hemma från skolan och för att få vara med henne. Jag berättade för henne hur mycket jag älskar henne och hur mycket hon betyder.
Vi hade tid på djursjukhuset 14.30. ca kl 15.40 fick hon lugnande och ca 16.17 fick hon somna in. Hon hade huvudet i mitt knä. jag berättade ännu en gång för henne hur mycket hon betydde och hur mycket jag älskar henne och hur mycket jag skulle sakna henne. Jag sa även till henne att hon och zira skulle ta hand om varandra och att jag saknar och älskar zira och att hon skulle berätta de för henne. Mina sista ord till henne innan vetrinären sa att hon var borta va: godnatt sovgott jag älskar dig, och gav henne en puss. Hon sommnade alltså 3/2-2011

Minns när hon somnade, hon hade huvudet i mitt knä och helt plötsligt vart hennes huvud tyngre än någonsin.

R.I.P älskade Zazo<3

Sista bilden jag tog på Zazo <3


och de gör dom fortfarande och kommer alltid göra. Jag älskar och saknar dom <3333




Kommentarer
Postat av: Sanna

nej usch fyfan stackare! Hemskt när sånt händer! :( Tycker synd om dig!

2011-02-12 @ 20:23:48
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0