Ida igår!

Igår red jag en häst som står uppstallad i samma stall som Franz, Ida heter hon.
Jag har ridit henne några gånger innan och jag bara kunde inte tacka nej när Eleonor frågade om jag kunde hjälpa henne. Ida är ett sto på 173cm vid manken. Alltså lite skillnad från Franz ynkliga 159cm. Jag fick jobba så jädra hårt för att få henne att jobba ihop sig. La ut några bommar samt en upphöjd bom för att få henne att koncentrera sig på MIG och inte titta runt på allt annat. Tror hon också tyckte det var jobbig att få jobba, hon var genomblöt i svett när ridpasset var slut. Skrittade henne för hand en lång stund efter passet.
Jag stretchade och masserade henne noga efter så hon skulle slippa träningsvärk, sedan släppte jag ut henne till kompisarna i hagen!
-
Hade ingen bild på Ida, så söt-Franz fick ställa upp istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0