Älskade

Franz är den privathäst jag lärt mig mest på igenom mina år som "privatryttare". Varje gång jag rider honom lär jag mig något nytt, men just nu går de sakta.
Franz och jag har fastnat i utvecklinen, ibland känns det som vi backar
Jag har börjat tappa min ridning. Jag har börjat få en helt del ovanor. Jag drar över högerhanden över den vänster handen i högervarvet eftersom han är extremt mjuk och jag vet inte hur jag ska hantera det. Pga min knän kan jag nästan inte rida på ena sittbenet. Mina hälar åker lätt upp. Dessa grejer har aldrig hänt förut, och jag har ingen aning om hur jag ska få bort de. Inget utav detta är Franz fel, utan de är jag som har fått ovanor, dock börjar mina händer och hälar sluta vara överallt och spöka.
Franz har börjat tappa muskler, och tappa frammåtbjudningen. Just nu kan vi inte ut och bygga muskler och busa upp frammåtbjudningen som han hade. Underlaget ute är oftast uselt. Åkern är de skare på och upp mot berget är det på tok för mjukt och om jag ska över riksvägen lär jag ha någon att rida med, vilket inte alltid finns.
Nu ska jag bättra mig och göra mitt bästa, när snön försvinner rider vi ut och busar för frammåtbjudningen och klättrar mm för muskler!

Akta er, snart är vi på topp och ingen kan stoppa oss!
Utan dig är jag ingen, vi klarar dehär, vi litar på varandra, vi ger inte upp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0