Dagens praktik

Lång dag även idag 08.00-20.15.
Red Bonnie (hon som jag longerade igår). Terese sa innan jag satt upp:
- Hon är inte riden på länge så jag håller i henne omedans du hoppar upp.
Jag satte mig mjukt och försiktigt i sadeln, Bonnie blir rädd för gummisnodden hon hade på sig, ställer sig på bakbenen och släger med huvudet sammtidigt. Resultatet för det är att näsan blöder. Jag red vidare utan att hoppa av. Hon var påväg upp fler gånger men jag tog tag i situationen och hon höl sig på marken. Jobbade henne i skritt ett bra tag ( ca 25min) hon var mycket mjuk och ställbar, dock lite vinglig så det gällde att man ramade henne ordentligt. Jobbade i trav i korta perioder, hon var riktigt fin men ville dra iväg i mellanåt, vilket hon inte fick. Allt flöt på när hon fattade att de va jag som bestämde.
Bonnie har inte stått i Bäckan så länge och har därför inte blivit riden där. När hon kom var hon smällfet, hyperpigg och ouppfostrad. Sen hade hon inte blivit riden hos förra ägaren av personliga skäl.
Jag och Emma (en som också har praktik i Bäckan denhär veckan) Tog in två unghästar och sadlade och tränasade dom. Vi gick ut i ridhuset och gick med sadel och träns öcer vattenmattor och bommar. Dom skötte sig bra!
Nu syns det inte så tydligt men när denhär unghästen föddes var den fux, jätteröd. Nu är den påväg att bli vit, hela rumpa är vit och resten av kroppen är påväg att bli vit. Otroligt så dom kan byta färg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0