Dagens praktik

Red en skogsmulle först, ut i skogen och ha kul.
Sen red jag Bunni (hon stavades visst så, och inte bonnie). Samma sak som hände igår vi uppsitningen hände. Hon vart rädd för gummisnodden, men idag stog hon rakt upp på bakbenen. Jag var påväg av rakt in i ett hinder, men jag klarade mig. Min första tanke var att vi skulle tippa, men vi klara oss. Jag jobbade henne mycket i skritt även idag, hon var sjukt fin och lyhörd. Flyttade henne för skänkeln och ställde inåt samt utåt på volten. Formen var fin och rund så Terese frågade om jag ville prova och ta av snodden. Självklart provade jag det, inga problem med att den var borta hon var lite mer envis bara. Hon har många dåliga ovanor, hon vill stanna när hon bajsar och om man kortar tyglarna ökar hon takten, håller på att vänjer av henne de. Jobbade henne i trav i båda varven också, vilken "aha" känlsa jag fick när hon började höja upp ryggen och jag kunde jobba henne steg för steg :D
Om hon menade de så älskar jag henne.
Sötaste bäbisarna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0