Dagens praktik

Red förs Mini, ett maxat D-ponny sto. Hon är rätt kort i kroppen så det kändes som jag var jättestor på henne, men de va jag tydligen inte. Jobbade henne i alla gångarter i en hög och kort form. Hon var envis och ville helst av allt bara springa fort och busa. Men när hon väl fattade att det var jag som bestämde så gick hon fint!
Red även min handledares tävlings häst, Kaziren. Sjukt stor och tossig på marken, helt ärligt så va jag lite skakis innan jag hoppade upp. När jag väl var uppe så gick det jättebra. Jobbade henne i låg och lång form och hög och kort form. För det mesta höll jag henne utåtställd, då hon var klockren när hon var innåtställd. Gjorde mycket sidvärts och öppnor/slutor. Gjorde även galoppombyten, sjukt fin häst! Tror jag aldrig ridit en sån bra häst förut. På slutet kunde jag sitta med lösa tyglar och ändå gick hon i form :)
Fina Kaziren i sitt lortiga täcke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0