Dagens praktik

Okej under denna vecka har jag praktik så jag ska försköka skriva lite varje dag om vilka hästar jag ridit/tagit hand om.
Idag så longerade jag en häst som heter Bonnie. Bonnie är en fet ponny, och hon var ännu tjockare när hon kom. Hon började med att vara seg och hon brydde sig inte det minsta om vad jag sa åt henne. Jag tog fram longerings spöt och la det brevid mig på backen, och vips vart hon som en annan häst. Hon vart mer lyhörd och jobbade riktigt bra. I ökade traven så lyfte hon ryggen riktigt ordentligt och jobbade hur fint som helst. I galoppen jobbade hon också riktigt bra med ryggen, men hon hade svår i den "normala" traven och skritten. Jag jobbade mycket med att göra volten större och mindre för att få henne att jobba i den "normala" traven och i skritten. Tillslut så jobbade hon med ryggen och bakbenen i ALLA gångarter och farter, då lät jag henne vara.
Jag borstade och fixade även lite med två stycken tvååringar.
en av tvååringarna jag borstade lite på idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0