Dagens ridpass

Chilton var pigg hade mycket vårkänslor, rolig blandning!
Han var pigg och lite "borta" i början. Jag började jobba honom låg och lång, men han ville inte. Då satte jag igång med sidvärtsrörelser och många halter = lyhörd. Han lyssnade fint på mig, då kunde jag börja jobba honom låg och lång. Han var superfin och lyssnade så otroligt bra på mig. Plockade upp honom och jobbade honom hög och kort några steg för att sedan jobba honom låg och lång igen, sådan känsla har jag inte haft många gånger under ett ridpass. Jobbade honom både skritt trav och galopp, dock var han väldigt busig och testade mig en del i galoppen. I slutet var han fin i alla gångarter och jobbade på som en gud!
Ida har gjort ett fint jobb med Chilton, sån otroligt fin häst är vad han är!

Kommentarer
Postat av: Ida

Vad härligt att det gick bra! Han är ju lite speciell min grabb, men ack så fin han har blivit. :')

2011-03-23 @ 07:56:04
URL: http://idahjelm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0