Dagens ridpass

Red Ida´s Goldie.
Goldie var överpigg+vårkänslor, galen blandning. Vi värmde upp hästarna ute på skogsbilsvägen, men där va de inget vidare bra underlag. Goldie bockade så jag höll på att falla i backen, utan att överdriva kändes det som jag var 20meter uppe i luften.
Efter skogsturen red vi till ridbanan och jobbade hästarna lite där. Underlaget var inte det bästa där heller, men vart ska man ta vägen då? Goldie började med att hänga sig i hacket och försökte få mig att bära henne, men efter jag sagt åt henne så skärpte hon sig och jobbade på fint. Jobbade henne på volter och flyttade henne för skänkeln, gjorde en galoppfattning i båda varven bara för att känna om hon funkade där också, och det gjorde hon.
På hemvägen var hon lugn och lunkade på, lite trött kanske? haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0