Dagens ridpass

Red markarbete för Terese.
Franz var oerhört lat i början så Terese sa åt mig att göra "ponnysparkar" på honom varenda gång han saktade av utan att jag sakt något. Hennes tips fungerade utmärkt! Vi red mycket på volt och jobbade med att får rumpan innåt/utåt. Ibörjan gav jag honom inte den hjälp han behövde, men när jag gjorde rätt så gjorde han rätt. På slutet av voltövningarna kom faktiskt ryggen. Vi gjorde även några skänkelvikningar vilket gick sjukt bra.
Både trav och galoppbommarna gick bra.
Träningen summeras som superbra. Franz skötte sig och det gjorde faktiskt jag också. För att slippa köra "ponnysparkar" hela tiden så ska jag börja använda sporrar på honom. Så någon gång under denhär veckan ska jag iväg till abuiose och köpa sporrar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0