Dagens ridpass

Red som sagt markarbete på Franz. Tyckte det kändes slött och som att han inte orkade att gå fram riktigt. Dock sa Terese att han var jätte fin och att min sits, min blick och min baland var jätte bra, jag tar åt mig, men jag måste lite på mig själv också.
Vi red på en volt i förvänd galopp, i ena varvet funkade det inte alls medans det funkade skitbra i andra. Han kunde tillochmed gå inåtställd i förvänd galopp, vilket inte funkat förut. Men det lossnar mer och mer för lilla pojken. Skänkelvikningarna funkade i samma varv som förvända galoppen medans i andra varvet funkade det inte alls.
Han snubblade inte över en enda bom idag, fina killen har börjat ha koll på sina ben. Galoppbommarna funkade i båda varven. Han va rak och i balans över och mellan alla galoppbommar.
Mitt knä har jag haft ont i till och från hela dagen, var det som gjorde så han inte tog förvända galoppen och så han inte kunde skänkelvikningen. Jag kommer inte åt han med det benet, känns som jag tryckr skit mycket men nej.. nån som vill ha mitt knä kanske?
Bland dom första gångerna jag red honom, inte samma häst (finaste outfiten)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0