Frammåtbjudning

Hur viktigt är det med frammåtbjudning egentligen?

Frammåtbjudningen är enligt mig mycket viktigt, det är ju roligare att rida en pigg och glad häst än en trög?
Hur får man fram frammåtbjudningen? Mitt tips är att ha kul och ut och busa på åkrar och i skogen, eller annat som hästen tycker är kul. Busa fram den pigga delen i hästen.

I sommras när jag började rida Franz, var han helt allvarligt den fulaste och den dåligaste häst jag någonsin ridit. Han var trög och var omusklad, men ändå fanns nått där, jag visste att han hade talang.
I sommras försökte jag bara lära känna honom, men insåg sen att vi hade en massa jobb framför oss.

I vinter har vi vart mycket på åkern och busat, han har fått galopperat hur fort han vill och han har busat (självklart är det JAG som har bestämmt). Vi har sammarbetat och han har byggt muskler oerhört snabbt.

Nu är han oftast superpigg och han har mycket muskler.

Så ut och busa med era hästar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0