Hur lyckas man?

I stallet har vi "påsar" som vi har vatten i och kör ut till hästarna i hagarna.
I söndags så ställde jag ner ett skottkärra uppnade en "sluss" ( mellan hagarna har vi "slussar" ifall någon häst tar sig ut, stallet ligger mellan en riksväg och en järnväg) och när jag tog upp skottkärran igen så välte den. Vi var 3 st som skulle försöka få i påsen i skottkärran igen, påsen fastnade på undersidan av kärran och gick sönder. Haha resten kan ni nog räkna ut själva, men kan säga en sak, vi var sjukt blöta.
Igår så gick jag in i en skottkärra med en påse i (full med vatten) självklart välte den och jag hade såklart glömt att stänga "locket". Vattnet rann skitfort och jag hade panik, tillslut fick jag på locket och stark som jag är lyfte jag SJÄLV upp påsen igen :) Mitt finger gillar inte skottkärran eftersom de fastnade i ett skottkärreben och fick ett sår :(
Dehär är iallafall en "vattenpåse" ;)
bilden är lånad från google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0