Rädsla/dumheter

Om ni rider förbi något och hästen blir rädd (alt dummar sig) för det, hur gör ni då?

Om jag sitter på hästen så brukar jag oftast rida förbi och låtsas som ingenting eller låta hästen gå fram och lukta på det läskiga - beroende på vad det är för häst och beroende på vad hästen är rädd för.
Går jag med hästen så går jag oftast inte framför och bara "drar och sliter" utan går framför och försöker få det att följa med. Följer den inte med backar jag tillbaka till hästen går före igen smackar lite osv. Funkar inte det så gör jag det som funkar bäst, beroende på vart jag är, om jag har hästen i grimma och grimmskaft eller träns. Jag försöker ända tills hästen gör som jag vill, jag har otroligt kort tålamod och jag ger absplut inte upp i första taget.
Fina bäbisarna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0