Älskade pollen

Franz va såå jäkla duktig idag när jag red på åkern.

Kände redan när jag hoppa upp att han inte va på jobb humör utan att han bara var grymt pigg. Gick ut på åkern och jobbade honom i skritt i ungefär 10min, till slut släppte han och jobbade super. travade honom låg i typ 10min superfin fast pigg. Fick stanna och back någon gång så han skulle lyssna. Sen galopperade jag konstant i fem minuter sen skritta jag i en minut sen galopp igen och då tränade vi byten, sååå duktig polle. travade och skrittade av honom. 

I galoppen sket jag i formen och lät de mest rulla på, byterna är inte snygga men nu sitter dom. Jag har haft svårt att hitta "byteknappen" men nu funkar de så nu ska vi lära oss att göra de i formen. 

Franz satt på baken under nästan hela ridpasset, dutti <3

Franz idag, dock ser jag nu att hans hals lär bli bättre. Ska se till och kolla imorgon om den är så "tjock" eller om bilden är i en konstig vinkel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0