Presentation Franz

Franz har vart min medryttarhäst sen maj 2010 så snart är de två år.
Han var från början en mycket trög häst som helst gick med huvudet bland molnen och bakbenen va kvar i stallet. Nu när jag har hittat honom och lärt känna honom så är han såå mycket finare. Han trampar och böjer fint med nacken och är myyycket piggare, men nog har man slitit. Första vintern va vi ute på en åker sågott som varje gång jag red honom för att få fram framåtbjudningen. De funkade kan ja lova. Mycket uteritter osv.

Franz är en valack född -04. Ser äldre ut än vad han är. Vissa har faktiskt gissat på att han är typ runt 20 heh nej men de är bättre nu när han är piggare. Jag och Franz tränar banor run 1meter och tränar dressyr självständigt då dressyr verkligen inte är min grej. Eftersom dressyr är viktigt så vill jag ju självklart rida dressyr, men då gör jag de helst utan tränare. På måndagar tränar jag och Franz markarbete så där får vi ju med dressyren lite grann iallafall. Ibland kan vi hoppträna på tisdagar.


Prinsen i sommras när han va skadad..

Vill ni veta något mer så är det bara att kommentera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0